pod nimi podpisuje się obiema łapkami, na plus wygląd, prowadzenie na mokrym i suchym, ciche (w każdym razie przy małym przebiegu, do większego nie dojeździłem bo sprzedałem), i generalnie komfortowe np. przy Conti Sportach (ja miałem je w 205/45/16), jedyny minus to cena.
keneida, to jak myślisz o S.drive to ze swojej strony mogę polecić Toyo T1-R. Zjeździłem 3 kpl. i gdyby nie to, że "naciągneli" mnie na S001 to pewnie do nowej też brał bym T1-R...
Jestem po pierwszych testach RainExpert i moge powiedziec
przy 7 stopniach trzyma sie drogi jak przyklejona, na zakretach nic nie buja, nie jest najcichrza przy niskich predkosciach ale przy 140 slyszalem tylko silnik (byc moze dlatego ze jak zalecano wcisnolem 0.2 bara wiecej niz kaze katalog)
pewnie jak sie ulozy bedzie jeszcze ciszej
Ogolnie jak ktos rozwaza przejscie z 195/15 na 205/16 w O2 nawet niech sie nie zastanawia, to jest jak jazda innym autem. Odrobine czuc wiecej dziur ale prowadzenie na duzy ++++
Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km
Kabraxis, ja wybrałem właśnie dunlopy(205/55), ale za dużo nie powiem bo ledwie 4kkm na nich zrobiłem dopiero. Ale na mokrym i suchym dobrze trzyma, trakcji nie traci. W porównaniu do zimówek barum polaris 2(196/65) są bardziej ciche. O szybkości zużycia to nie mogę powiedzieć bo dystans za mały. Mają mniejsze opory toczenia niż Michelin Primacy HP w sensie, że jak ruszam to czuje, że łatwiej to idzie mniej gazu wymaga, taki subiektywne odczucia
Kabraxis, ja wybrałem właśnie dunlopy(205/55), ale za dużo nie powiem bo ledwie 4kkm na nich zrobiłem dopiero. Ale na mokrym i suchym dobrze trzyma, trakcji nie traci. W porównaniu do zimówek barum polaris 2(196/65) są bardziej ciche. O szybkości zużycia to nie mogę powiedzieć bo dystans za mały. Mają mniejsze opory toczenia niż Michelin Primacy HP w sensie, że jak ruszam to czuje, że łatwiej to idzie mniej gazu wymaga, taki subiektywne odczucia
No właśnie chyba te dunlopy raczej kupie, jeszcze waham sie nad bridgestone turanza, ale z racji ze troche tych kilometrow robie, a scieralnosc bridgestonow (z lektury forum) jest spora wiec raczej wezme dunlopy
a conti sport contact 2?...ktoś coś o nich słyszał?
Fatalna sprawa. Moj ojciec ma takie w Modeo ST220 (225/40R18) i strasznie narzeka. Są bardzo przeciętne i napewno nie są warte swojej ceny (ten rozmiar kosztuje 1447PLN za sztukę). Do PZero Nero się nie umywają... Aha i starczają na jakiś sezon, góra dwa.
A ja dla przykładu już 4 komplet tych opon będę kupował i muszę je pochwalić
Wcześniej 205/55/16 v w Peugeocie 406 teraz w O1 195/65/15v.
nigdy nie miałem problemu z nimi. B. dobra pzyczepność na mokrym jak i suchym.
Inna sprawa po 6 mieisącach zawsze zmieniam opony na nowe.
Patrzę na testy ADAC i zastanawiam się, jak przenieś te oceny punktowe na wartości rzeczywiste, np. o ile (metrów, %) opona z oceną 2,0 miała krótszą drogę hamowania od tej z oceną 2,3; jak porównać 0,3 różnicy ocen przy zużyciu paliwa z różnicą 1,0 ocen zużycia bieznika (co się bardziej opłaca, jeżeli pozostałe parametry są porównywalne lub nieistotne). O ile bardziej użyteczne byłoby porównanie np. procentowe. A może są gdzieś dostępne wyniki z badań?
Witam Wszystkich,
mój pierwszy wpis na forum, więc z góry za darujcie mi wszelkie wpadki.
Od stycznia tego roku znów jestem mobilkiem i jestem zadowolny, ze swojej O2.
Chciałbym"obuć gustownie" auto na lato, a przy tym zachować komfort jazdy.
Co myślicie o tym Panowie ??:
guma: Toyo PX4 215/45 R17
felga: Tomason TN1 17" ET 45, 8 cali
...jest jeszcze z ET35 ale do końca nie wiem czy byłoby to lepsze rozwiązanie (może jakś porada w tej kwestii??)
Witam Wszystkich,
mój pierwszy wpis na forum, więc z góry za darujcie mi wszelkie wpadki.
Od stycznia tego roku znów jestem mobilkiem i jestem zadowolny, ze swojej O2.
Chciałbym"obuć gustownie" auto na lato, a przy tym zachować komfort jazdy.
Co myślicie o tym Panowie ??:
guma: Toyo PX4 215/45 R17
felga: Tomason TN1 17" ET 45, 8 cali
...jest jeszcze z ET35 ale do końca nie wiem czy byłoby to lepsze rozwiązanie (może jakś porada w tej kwestii??)
do tej felgi optymalne zestawienie to 225/45/17 i et 45 tak jak pisał wczesniej miguello
a conti sport contact 2?...ktoś coś o nich słyszał?
Fatalna sprawa. Moj ojciec ma takie w Modeo ST220 (225/40R18) i strasznie narzeka. Są bardzo przeciętne i napewno nie są warte swojej ceny (ten rozmiar kosztuje 1447PLN za sztukę). Do PZero Nero się nie umywają... Aha i starczają na jakiś sezon, góra dwa.
A ja dla przykładu już 4 komplet tych opon będę kupował i muszę je pochwalić
Wcześniej 205/55/16 v w Peugeocie 406 teraz w O1 195/65/15v.
nigdy nie miałem problemu z nimi. B. dobra pzyczepność na mokrym jak i suchym.
Inna sprawa po 6 mieisącach zawsze zmieniam opony na nowe.
Ale wypowiedź zalatującą zgniłym jajkiem żeś odkopał :zlosnik:
odradzam kupowania GY hydragrip. Po ofertach w sklepach "oponiarskich" widzę, że jest chyba wycofana i można ją kupić chyba tylko "przechodzoną". Jej i opony exellence też GY problem tkwi w ząbkowaniu, które niestety nie wynika z uszkodzonego zawieszenia a prawdopodobnie z konstrukcji opony. Objawia się hałasem przypominającym zużyte łożyska. Sam tego doświadczam. opinie na temat opon min. tu. http://www.opony.com/opona/goodyear-hydragrip
Auto kupiłem z takimi oponami po przebiegu ok. 10 kkm i dlatego będę głośniej słuchał muzyki. Gdyby nie ten hałas to prowadzenie rewelka. Oby się nie okazało, że patent GY "technoligii 3D-BIS się do tego przyczynił. http://www.goodyear.eu/pl_pl/sitewides/press/article31/
W poprzednich samochodach FFI i FFII w lecie jeździłem odpowiednio na Kleber dynaxer HP2 i Bridgestone turanza ER 300. Obie dobre z przewagą bridgestone.
Najlepsze opony z jakimi miałem do czynienia, to były Uniroyal R550. Zaznaczam, że dla mnie bezwzględnym priorytetem jest maksymalne bezpieczeństwo na mokrym asfalcie. Jazda wyczynowa ani powolne zużywanie się opon mnie nie interesują. Używałem ich na 2 autach o niewielkiej mocy, w rozmiarze 185/60 R14. Świetnie wspominam te opony. Auta bez ABS-u, a hamowanie na mokrym zapewniało doskonałe opóźnienia - dopiero zużycie opony ponad 50-60% obniżyło ich wartość.
W zeszłym roku do nowego auta żony szukaliśmy opon w rozmiarze 215/50R17 lub 225/45 R17. Ponieważ ten pierwszy jest mniej popularny, to wybór był mniejszy, a ceny o 50% wyższe (!) Stąd kupiliśmy 225/45 R17. Szukając dobrej opony na deszcz, przeznaczonej do dość szybkiego auta, wybrałem GoodYear OptiGrip. Wiele na niej nie jeździłem jako kierowca, nie mam opinii. Wg żony wyraźnych minusów brak, a szczególnych plusów nie mieliśmy okazji przetestować. Jak kiedyś pojeżdżę sam w deszczu po koleinach, to sobie ocenię co warte są OptiGripy.
Ja mam michelinki energy saver, co to niby paliwo oszczędzają. Nie zauważyłem co prawda zmniejszenia zużycia paliwa, ale są ok. Ciche, wytrzymałe, dobre na suchym i mokrym.
Komentarz